دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری اُکتا سیر

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری اُکتا‌ سیر

دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری اُکتا سیر

نمایشگاه گردشگری آلمان، ITB برلین

نمایشگاه گردشگری آلمان (ITB برلین)

نمایشگاه گردشگری آلمان (ITB Berlin) به عنوان مهمترین رویداد در تقویم صنعت گردشگری جهان شناخته می شود. این نمایشگاه که هر ساله در ماه مارس در شهر برلین آلمان برگزار می شود، گردهمایی عظیمی از متخصصان صنعت گردشگری، مقامات دولتی، رسانه ها و عموم مردم را به خود جذب می کند. نمایشگاه سفر و گردشگری آلمان فرصتی بی نظیر برای فعالان این صنعت فراهم می کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کرده، تجربیات خود را به اشتراک بگذارند، معاملات انجام دهند و از آخرین روندها و فناوری ها در دنیای گردشگری مطلع شوند.

تاریخچه نمایشگاه سفر و گردشگری آلمان

نمایشگاه گردشگری برلین با بیش از 50 سال­ تجربه، دارا بودن تیم نمایشگاهی متخصص و درک دقیق از روند و تحولات صنعت مسافرت بین المللی، به عنوان پیشروترین نمایشگاه تجارت مسافرتی جهان معرفی می­گردد. در طول سال‌ها ITB نه تنها از نظر اندازه، تعداد غرفه‌داران و تعداد شرکت‌کنندگان رشد کرده است، بلکه به یک بازار صنعتی جامع تبدیل شده است که محصولات و خدمات مسافرتی را از سراسر جهان به نمایش می‌گذارد. هر ساله در ماه مارس، جهان گردشگری بین‌المللی در بزرگترین نمایشگاه تجاری مسافرتی، ITB برلین گرد هم می‌آید. کنوانسیون بین المللی مشهور نمایشگاه گردشگری برلین به موازات نمایشگاه و به صورت زنده در محل نمایشگاه برلین برگزار می شود – جلسات انتخابی بر روی پلت فرم ITBxplore پخش می شود. کنوانسیون ITB برلین بزرگترین رویداد صنعت سفر در نوع خود است و یکی از مهم ترین نمایشگاه های کشور آلمان میباشد.

تور نمایشگاه گردشگری آلمان
تور نمایشگاه گردشگری آلمان

اهمیت نمایشگاه گردشگری برلین

  • مرکز تجارت جهانی گردشگری: ITB Berlin به عنوان پلتفرمی پیشرو برای تبادل ایده ها، نوآوری ها و فرصت های تجاری در صنعت گردشگری شناخته می شود. این نمایشگاه محلی ایده آل برای برقراری ارتباط با شرکای تجاری جدید، یافتن مشتریان بالقوه و عقد قراردادهای تجاری در سطح بین المللی است.
  • حضور گسترده و تنوع: ITB Berlin با حضور بیش از 10 هزار غرفه دار از 180 کشور جهان و استقبال بیش از 160 هزار بازدیدکننده، به عنوان بزرگترین گردهمایی فعالان صنعت گردشگری در جهان شناخته می شود. این نمایشگاه طیف وسیعی از محصولات و خدمات گردشگری را در بر می گیرد، از جمله هتل ها، خطوط هوایی، تورگردانان، مقاصد گردشگری، جاذبه های گردشگری، فناوری های گردشگری و …

ویژگی‌های نمایشگاه آی تی بی آلمان

قبل از همه‌گیری کرونا، در ITB برلین 2019، حدود 10000 غرفه‌دار از 181 کشور، محصولات و خدمات خود را برای حدود 160،000 بازدیدکننده، از جمله 113،500 بازدیدکننده تجاری، به نمایش گذاشتند. این نمایشگاه با مساحتی بالغ بر 160000 متر مربع میزبان شرکت­کنندگان از 5 قاره دنیاست.

تور نمایشگاه گردشگری آلمان

نمایشگاه ITB برلین جایی است که شرایط و خدمات ایده آلی را با هدف موفقیت خود در صنعت سفر خواهید یافت. در ادامه دلایل بیشتری برای پیوستن به ITB Berlin ارائه می­شود.

  1. پبشرو باشید: ITB Berlin پرچمدار نمایشگاه­های تجارت مسافرتی در جهان است!
  2. برند خود را تقویت کنید (یا تثبیت کنید).
  3. با ملاقات با مشتریان احتمالی جدید و افراد مشابه، شبکه خود را رشد دهید.
  4. پیوند خود را با مشتریان فعلی تقویت کنید.
  5. معاملات را به طور مستقیم ببندید.
  6. دانش خود را افزایش دهید و با آخرین تحولات صنعت سفر آشنا شوید.
  7. با شرکت های تازه کاری که کسب و کار شما را بهینه می کنند ملاقات کنید.
  8. از چگونگی عملکرد رقبای خود آگاه شوید مثلا ببینید چه کاری را درست (یا اشتباه) انجام می دهند.
  9. پایگاه داده­های خود را به سرعت گسترش دهید.
  10. حضور داشته باشید و مستقیماً به بازار هدف خود مراجعه کنید.
نمایشگاه سفر و گردشگری آلمان
نمایشگاه سفر و گردشگری آلمان

موضوعات و محورهای نمایشگاه گردشگری آلمان:

نمایشگاه ITB برلین به بخش‌های جداگانه‌ای تقسیم می‌شود که یافتن راه را در طیف گسترده محصولات و خدمات نمایشگاه آسان می‌کند.

  • سفر ماجراجویی و گردشگری مسئولیت ­پذیر

طبیعی ترین راه برای سفر. سفرهای ماجراجویی به طور فزاینده ای محبوب هستند – آنها بخشی از صنعت سفر هستند که به شدت در حال رشد هستند. در ITB برلین گرایش­های جدیدی همچون جنبه­های گردشگری سازگار با محیط زیست و گردشگری مسئولیت­پذیر برجسته شده است. این دیدگاه، موضوع «سفر ماجراجویی، گردشگری مسئولیت­پذیر» در ITB برلین را به یک انجمن بین‌المللی برای گردشگری پایدار تبدیل کرده است.

  • سفرهای تجاری:

مدیران سفر و رویداد باید به سرعت و کارآمد به شرایط اقتصادی و فناوری در حال تغییر واکنش نشان دهند. به همین دلیل است که ما انجمن سفر تجاری ITB را ارائه می‌دهیم: در اینجا جدیدترین دانش در مورد روش‌ها و استراتژی‌ها و همچنین نکات عملی را می‌یابید که می‌توانند بلافاصله به کار گرفته شوند.

  • آموزش و استخدام در گردشگری (مرکز کار و حرفه):

بخشی با چشم انداز بزرگ. مرکز شغلی ITB همه چیز در مورد مشاغل در صنعت سفر است. شرکت ها خود را به عنوان کارفرما معرفی خواهند کرد، در حالی که دانشگاه ها، دانشگاه های علمی کاربردی، آکادمی های حرفه ای، موسسات علمی و سایر ارائه دهندگان خدمات از آلمان و خارج از کشور برنامه­های آموزشی خود را به نمایش خواهند گذاشت. همه کسانی که علاقه مند هستند می توانند اطلاعاتی در مورد فرصت های تحصیلی و آموزشی کسب کنند. مزایای غرفه داران: شما می توانید به دانشجویان توانمند دسترسی پیدا کنید، شهرت خود را در بین شرکت­های گردشگری افزایش دهید و اعتبار خود را در محیط آموزشی بین المللی بسیار رقابتی بالا ببرید.

  • مرکز خدمات لوکس

جلسات کاری یک به یک در یک فضای دنج و غیرمعمول برگزار می­شوند. جلسات از پیش برنامه ریزی شده و شبکه های آزاد، پنل ها و گفتگوها، ملاقات با رسانه ها و رویدادهای گردهمایی، این تجربه را کامل می کند. ارائه دهندگان اقامتگاه­های لوکس، حمل و نقل، خدمات و همچنین محصولات می توانند بین فضای گفتگوی فردی  از بین چهار منطقه نمایشگاه، باغ، کتابخانه، پاتوق و گالری انتخاب کنند.

  • گردشگری فرهنگی:

وقتی سفر چیزی فراتر از یک تعطیلات است. برای افراد بیشتر و بیشتر، فرهنگ نقش مهمی در انتخاب مقصد تعطیلات دارد. کشورها، شهرها و مناطق به طور فزاینده ای توجهات را به پیشنهادات فرهنگی خود جلب می کنند.

  • توریسم پزشکی و سلامت

بخش گردشگری پزشکی که به سفرهای پزشکی با محوریت سلامت اختصاص دارد، یک بخش مهم و در حال رشد با اهمیت جهانی است. بنابراین، در سال های گذشته، به یک بخش متمایز گردشگری ITB برلین تبدیل شده است. غرفه گردشگری پزشکی و سلامت محلی برای کلینیک­ها، بیمارستان­ها، هتل­ها و مقاصدی است که خدمات گردشگری پزشکی و سلامت را در این بازار پررونق ارائه می دهند. به ویژه از خریداران و نمایندگی­های پزشکی جهت بازدید از غرفه دعوت به عمل می آید.

  • تکنولوژی سفر

راه­حل­ های فن­آورانه و کارآمد به طور فزاینده ای به یک عامل تعیین کننده در مدل های تجاری موفق صنعت سفر تبدیل می شوند. بخش فناوری سفر ITB برلین دارای چهار سالن است که ارائه دهندگان سیستم های توزیع جهانی (GDS)، پایگاه داده­های اپراتور تور، سیستم­های رزرواسیون، نرم افزار آژانس مسافرتی و برنامه­های محاسباتی خود را ارائه می دهند. شرکت‌های جا افتاده و استارت‌آپ‌های جاه‌طلب آخرین نوآوری‌های خود را ارائه می‌کنند. کارشناسان پیشرفت‌های مهم دنیای برنامه‌ها، پایگاه­های اینترنتی همراه، شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌ها را برجسته می‌کنند. دریابید که چگونه می توانید به طور موثر فناوری های آنلاین را در کانال­های بازاریابی و توزیع خود ادغام کنید و چگونه می توانید مشتریان خود را به سفیران محصولات و خدمات خود تبدیل کنید. در بخش eTravel، ITB Berlin با برجسته کردن بهترین شیوه­ها و مطالعات موردی در مورد موضوعات پرطرفدار مانند هوش مصنوعی و روباتیک، VR، داده­های عمیق، آنلاین و امنیت سایبری، دوباره پیشتازی خود را در روندها و نوآوری­ها نشان می دهد.

  • جوایز کتاب آی تی بی

بهترین داستان های سفر…از سفرهای فرهنگی یا ماجراجویی به ساحل یا تعطیلات پیاده‌روی گرفته تا سفرهای تجاری یا شهری: هر ساله در جوایز کتاب ITB، هیئت داوران مستقل به آثار برجسته ادبی یا روزنامه‌نگاری در حوزه سفر و گردشگری جوایزی اهدا می‌کنند.

و بخش­های دیگری از جمله مهمان نوازی، مقاصد در ITB برلین، کنفرانس­ها و بخش سفر جوانان و اسکان اقتصادی.

نمایشگاه گردشگری آلمان، ITB برلین
نمایشگاه گردشگری آلمان، ITB برلین

این نمایشگاه را از دست ندهید!

مکان برگزاری: شهر برلین، کشور آلمان

زمان برگزاری : 14 الی 16 اسفند 1403 (2025 ,06-04 ,March)

آدرس وبسایت نمایشگاه گردشگری آلمان (ITB)

تصاویر نمایشگاه سفر و گردشگری آلمان (ITB)

Twitter
Facebook
Email
Telegram
WhatsApp
Print
نمایشگاه گردشگری آلمان
لینک کوتاه
				
					https://ibtour.ir/?p=7889
				
			

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا